onsdag 14 januari 2009

Grått och trött

Idag är det en grå dag. Solen vill inte sticka fram. Dessutom eller kanske pga detta så är jag så trött idag. Jag har väl kommit efter med min sömn, så i morgon känns det nog bra.

I morse var jag uppe klockan 6 och premiärcyklade på min cykel. Jag orkade bara 10 minuter, men jag måste ju börja någonstans. Mannen kom ner mycket förvånad när han upptäckte att jag var försvunnen från sängen och inte var i badrummet. Det hör inte till vanligheterna att tänka: "Då är hon nog nere och cyklar."


Idag har vi börjat med Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist. Filmen fick ju många priser på guldbaggegalan, så då bör ju boken vara bra. Spännande med en modern bok med vampyrer. En del av mina elever var helt övertygade om att det fanns vampyrer på riktigt. Hm, vi får väl se vad som händer i klassen.
Ikväll blir det lugnt hemma hos oss. Top Model för mig om jag får bestämma.
Dagens middag; fisksoppa med aioli och knäckebröd.

Inga kommentarer: