torsdag 2 oktober 2008

Tillbaka på arbetet igen


Idag har eleverna sett filmen Monsieur Ibrahim och koranens blommor. Boken är tunn men innehållet är mycket stort. Filmen rekommenderas också.
Dottern var hos doktorn i morse för att kolla hörseln igen. Vi var där i somras och då hörde hon lite dåligt efter sina öroninflammationer. Hörseln hade inte blivit bättre utan snarare en aning sämre så nu ska hon få en remiss till öronläkaren.
I morse hade hon tappat sitt örhänge igen. Ploppen var borta. Jag fick stoppa in ett örhänge i guld, trots att man inte får, för att hålet inte ska läka ihop. Men på dagis fick jag tips på var jag kan köpa titanörhänge direkt så idag ska vi handla ännu ett par. Snacka om bling-bling dotter!
Annars mår S mycket bättre idag och vill gå på brottningen ikväll. Hon får vara med och känna hur det känns. Hon får hoppa över momentet "stå på huvudet". Det har hon gjort tillräckligt denna vecka. Fast bula är borta men hon är lite öm fortfarande.
Idag blir det ärtsoppa och pannkakor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad roligt att du hittade till mig. =)

Jadu, öronbarn känner jag så väl igen... Min äldste son opererade bort polyp bakom näsan och halsmandlar och min dotter opererade bort polypen och så satte de in rör. Nu är det nog snart dags för lillkillen också...

Lillasyster hade ju en hörselnedsättning då när hon var dålig och det ledde ju till att hon lärde sig tala fel, inte lätt det heller. Efter många besök hos logoped har det dock blivit bättre.

Hoppas det går bra med hörsel, bulor och allt!

Kram,
AnnaSv