onsdag 22 oktober 2008

Fredag hela veckan...

...känns det som. Förstår inte varför jag känner mig så dagvill denna veckan. I går ville jag ha fredag, kanske för att mamma med man kom till min bror och svägerska ikväll. När de kommer brukar det vara helg och lite festligare.

Idag känns det som fredag, kanske för att jag var på fika med två kolleger från förra läsåret. En lyx jag unnar mig någon fredageftermiddag om jag hinner innan barn ska hämtas.

I morgon känns det som det ska bli fredag, kanske för att det är så nära höstlovsveckan eller föra att jag ska kolla på "Shakespeare in love" med mina NV2:or.

Och i övermorgon så är det fredag. Underbart! Då kommer mamma med man och bror min med sambo och son på fredagsmys. Har ännu inte bestämt vad vi ska bjuda på då.

Idag blev det tonfisk potatis- gratäng med sallad. 2 av 3 barn tyckte om det.

Igår åt vi kycklingklubba, ris och ratatoulle. 3 av 3 barn tyckte om det om an slapp äta grönsakerna, fast äldsta sonen tyckte om det.

I morgon blir det ärtsoppa och pannkakor. (Kostar många points, men det har vi råd med)

I helgen fick jag reda på att det ska tillkomma ytterligare en bebis i familjen. Nästan samtidigt som bror min och hans sambo ska få sin bebis. De vet förresten vad det ska bli för sort men de tänker inte säga något..... jag är ju inte alls nyfiken....

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Ja de bodde på en ö ;) Nu vill jag veta bebis nr 2??? Kram