torsdag 9 oktober 2008

besök i skolan

Idag fick jag besök av två f d elever till mig, vid olika tidpunkter Jag hade dem förra året i min IVIK-klass och en sådan underbar grupp kommer jag nog aldrig mer ha. De mår bra men längtar tillbaka ibland. De är så otroligt duktiga. De har bara bott i Sverige i 14 månader och har uppnått så bra svenskresultat att de går på nationella program. Men nu får de kämpa och slita oerhört mycket.

Vi bestämde att vi måste samla hela klassen och träffas torsdagen på höstlovet. Om de vill och kan får de komma hem till mig, annars får vi försöka hitta en gemensam samlingsplats närmare deras bostäder.

I dag började också jag och min kollega planera årets julfest. Det är inte klokt att tänka jul redan men det går fortare dit än vad mantror. Det ska planeras, organiseras och beställas mat.

Fisksoppa till lunch och kycklingfilé med ris och ratatoulle till middag....

Inga kommentarer: