onsdag 29 oktober 2008

Höstlov



Redan dag 3 in på höstlovet. Mycket har hänt och ändå är inget av alla måsten avklarade. Börjar känna hur stressen tar överhand och tränger bort lov-känslan.

Svägerska och 2 kusiner har nyligen åkt hem efter ett alldeles för kort besök. Det var så trevligt och lugnt. De kom i måndagskväll före jag kom hem från jobb. Mannen hann komma hem före och sätta igång maten, köttfärssås och spagetti. Kusinerna hade det roligt ihop och alla mådde bra.

I går försökte vi få med tonåringarna på roligheter med oss men de ville hellre vara hemma och bara vara. Vi lyckades få dem att baka en kladdkaka till kvällen. Jag, svägerskan och våra 6-åringar följde med till IKEA. Vi åt köttbullar, lämnade barnen i lekhörnan och gick och frossade bland julutställnigen. Som vanligt kom jag hem med fler servetter, presentpapper och presentsnöre. (Snart ska 48 småpaket packas in till 2 julkalendrar. Den äldsta sonen får ingen mer, vid 15 är det slut.)

På kvällen bjöds det på kycklingwok med nudlar och kladdkaka och/eller äpplekaka till efterrätt.

Svägerskan visade mig hur man gör när man deltar i tävlingar, så nu är jag med och tävlar om ett fint ullskinn. Hon har också satt in en läsarräknare. Så kul att se att det är fler än de 5 som jag redan vet läser är inne och läser min blogg. Skriv gärna en rad, då blir jag så glad.

Idag har sonen och jag nästan läst ut "Skriet från vildmarken". Vi beräknar ha läst ut den i morgon och då ska han börja skriva sin läsejournal. Han är faktiskt duktig. *stolt*

Idag har jag festat på äpplekaka igen så kvällens middag blir en lågpointare; spenatsoppa med ägg.

Jag hade gått ner 6hg förra veckan så nu står det på -1.8kg totalt.

Inga kommentarer: