torsdag 30 oktober 2008

Halloween, klassträff, morfar

Idag har det hänt mycket, men inget på jobbfronten.

När jag och dottern hade ätit frukost åkte vi till ICA och handlade kycklinglår och avocados. Hem och gjorde pastasallad och grillade kycklinglår. Packade ner mat, dricka och en låda pepparkakor. Vi åkte till min skola för vi skulle träffa min klass från förra året. Vi hade knytis och skulle luncha tillsammans. En efter en dök de upp mina kära ungdomar och dottern trivdes också för hon har träffat dem vid flera tillfällen.

Vi dukade långbord och åt och pratade. Tiden rusade iväg...

Vi skyndade från skolan till hemmet, sminkade dottern och hon klädde sig i sin orange/svarta häxklänning, sedan bar det av till halloweenfest.

När dottern var på fest passade jag och sonen på att läsa ut "Skriet från vildmarken". Pust och stön! Skönt! Nu är det "bara" allt skrivarbete kvar....

Äldsta sonen är hos en klasskompis på ett dygn lan.

Efter halloweenfesten åkte dottern direkt till morfar och mormor G. Hon ska stanna där till lördag tidig eftermiddag. Förhoppningsvis ska jag få tid och lugn till att rätta en del texter i morgon, men först ska jag och sonen till optikern och prova ut nya linser.

Inga kommentarer: