tisdag 13 juni 2017

Städat bokförråd

Idag hade jag ett möte med rektor klockan 08.00 i egenskap som skyddsombud. Mötet gick bra. Jag har en bra chef när det gäller sådana saker som har om välmående för personalen.

Jag har ju inga fler lektioner men jag skulle hämta bokpremier efter klockan 13.30 till en duktig elev i min klass. Så vad göra? Jag och Cici bestämde oss för att göra fint i bokförrådet bland all skönlitteratur. Sagt och gjort, 3 timmar senare var vi klara, svettiga och smutsiga men nöjda. Nu är det färdigt att användas till hösten igen. Detta slit ger oss en ledig dag, den 21 juni. Tjoho!

Jag fick en hög med tunga böcker över mig och en bok slog mig i vid ögonbrynet. Tur jag hade linser på mig i dag, annars hade glasögonen gott sönder. Jag fick bula men det känns ändå ok.

Nu i kväll var jag på Actic.Högevall på ett powerpass. Det var min favoritledare som höll i passet men hon körde den volymen som jag inte är helt förtjust i. Men hon är så skicklig och fick till och med mig att tycka det var kul.

Jag höll på att komma för sent trots att jag körde hemifrån 40 minuter innan passet började. Jag hade missat att räkna med studentutsläpp på Polhem, i närheten där jag skulle vara. Oj oj oj vad jag blev stressad. Men jag hann precis.

När jag kom hem hade mannen gjort kycklingwok och han och dottern väntade in mig vid matbordet. Härligt att komma hem till färdig mat.

I kväll blir det final på Boggest Loser. I morgon är det skolavslutning på jobb.

Inga kommentarer: