tisdag 6 juni 2017

Utbjuden


Klämdag med jobb. Vi var inte många som var på jobb idag. Men det var skönt att få till betyg, packa undan NP och arkivera dem. Jag rensade bort ännu lite mera så snart är hela läsåret bortstädat.

Jag var utbjuden på lunch idag. Doaa bjöd mig och vi hade 2,5 timmar trevligt prat och god thai-buffé. Det var ända sedan i vintras som vi sågs så det var mycket att uppdatera oss kring.

Efter lunch åkte jag hem. Blev yr och konstig av maten så jag kom hem och lade mig en stund och tvärsomnade. Så passande när vi ska bort i kväll.

Klockan 18 var vi hembjudna till Martina och Niclas. Det blev grillat, fantastiskt gott grillat, och vi kunde faktiskt sitta ute på deras uteplats till ganska sent. Men när vi väl kom in behövdes det en brasa för att nå normal kroppsvärme igen.

Nu klockan 1.30 har har vi precis kommit hem efter en rask promenad hem.

Inga kommentarer: