onsdag 7 juni 2017

Utspark med regn


Dagen i går blev riktigt trevlig.

Barnen var hemma och Y-sonen gjorde goda drinkar till före maten. Mannen grillade god mat och vi hade goda tillbehör. Vi avslutade middagen med jordgubbar, glass och grädde. Mums! Vi kunde sitta ute hela dagen men det var lite kyligare på kvällen. Jag älskar när alla barnen är hemma och samlas kring matbordet.

Idag regnar det. Det är ju roligt för blommorna men idag går 3orna ut. Studentutsläpp i regn tar trots allt ner stämningen. Jag kommer ihåg hur stressad jag var när vi ställde till studentfester för våra söner. Men vi hade tur som fick fint väder.

Idag slutade jag tidigt. Hade bara 1 lektion och sedan åkte jag hem. Jag flydde studentutsläppet. Det är så mycket oväsen. Jag är inte mentor till någon så jag behöver inte vara med. Nu har jag bara 2 undervisningsdagar kvar. På fredag sätts alla 1ors och 2ors betyg. Skönt!

Mannen har fått hörselgångsinflammation så han är hemma idag. Tur att det hinner läka innan vi flyger till Spanien.

Inga kommentarer: