torsdag 20 oktober 2016

Lagar mat


Idag har jag lagat massor med mat. I morgon har vi gäster och jag jobbar till sent. Mannen kommer hem 30 minuter före våra gäster i morgon så det hänger på mig att det är klart. Därför har jag planerat att bjuda på mat som jag kan göra klart idag. 

Gryta blir det och desserten står klar i frysen. Jag har dessutom gjort middagen till lördag. Så skönt när allt är klart. Då är det bara dukningen och det hinner vi, jag och dottern, i morgon.

Jag och dottern har hittat vår rytm nu när det bara är hon och jag i veckan. Vi lagar mat ihop, fikar ihop och jag kör till träningar och försöker göra något vettigt när dottern tränar. Det går i ett men nu har jag hittat en balans. Men för att få in träningen behöver jag en man hemma. Fast han kommer ju snart. Han har det bra i Stockholm och trivs som fisken i vattnet.

Inga kommentarer: