lördag 18 januari 2014

lördag, inte ledig :(

Idag lördag, ledig dag men inte för mig. Det beror inte på mannen som är dunderförkyld och inget gör. Nej det beror helt och hållet på mig som dragit ut på rättningsarbetet. Jag har suttit 5,5 timmar idag och nu har jag passerat halva högen. Suck! Det betyder rättning hela dagen i morgon och på måndagkväll. Det tar tid att läsa elevers arbete på 12-17 sidor och rätta, ge konstruktiv kritik och ge formativ bedömning. Det är bra och tryggt men det tar tid. Skönt att eleverna tar tid på sig att skriva dessa stora arbeten så vi inte har dessa tunga rättningar varje vecka.

Jag hann ut en sväng i vinterlandskapet på förmiddagen. Jag handlade till helgen. Vi har fått snö så dottern har varit ute flera timmar med grannpojken och åkt pulka, gjort snögubbe och lekt snöbollskrig.

Y-sonen med flickvän har hjälpt vänner att flytta så de kommer precis som dottern att sova gott i natt.

Men jag gjorde en jättegoda lövbiffrullader i en supergod sås, ris och dottern gjorde god sallad.

Ikväll är alla barnen hemma. Söner med flickvänner och dottern och mannen. Tryggt och mysigt att ha alla hemma.

Inga kommentarer: