torsdag 9 januari 2014

9 januari, födelsedag

Kvart i åtta klev vi in till sonen i morse och sjöng för honom. Han var trött och måttligt road men brev glad för presenterna.

Jag, mannen och dottern åkte till skola/jobb. Bilen var på besiktning och allt var bra.

Slutade 4 och mannen väntade redan på mig när jag kom ut från jobb. Gästerna kommer klockan sex och jag ville hem och se om allt var klart. Det var det inte men de hann klart. Dottern och flickvännen har i alla fall gjort goda tårtor.

Fem i sex, allt var lugnt, 15 minuter senare var huset fullt. Maten var god, vinet var gott, tårtan var god. Sonen var nöjd med presenter som i år var massa paket. Han fick flera fina tröjor, skjortor, luktegott och fiskegrejer. Men gladast blev han nog för Del Piero-tröja men den fick han bara se på bild för våra vänner som är i Australien, har köpt den åt oss och de kommer inte hem förrän nästa vecka.

Nu har några killkompisar kommit och äter upp den sista biten tårta.

Tänk att jag har en son som är 21. Jag minns det som om det var i går, den där ljuvliga känslan där jag satt med min fina gosiga bebis i famnen och kunde knappt förstå att jag blivit mamma. Nu är han vuxen och jag är så stolt över honom.

Inga kommentarer: