fredag 19 december 2008

Jullov!


Jullov, i 18 dagar! (fast mannen och dottern har ledigt i 3 hela veckor...)
Fredagkväll och helt slut. Trots att jag bara har ätit pepparkakor, clementiner och druckit julmust, enligt min man. Det stämmer i och för sig nästan...
Vi har haft fest i klassen, där blev det tårta och dans, sedan städade jag mitt skrivbord så att det är fint i januari. Planerade lektionerna till den 8 januari och kopierade material till den 8 och 9 januari. Läste igenom mina mejl och skrev en massa god jul- meddelande till folk inom jobbet. Gick på avslutning i kyrkan och avslutade arbetsdagen med att fika med kollegerna och få årets julklapp av chefen. I år fick vi alla en varsin cabinväska i svart och hårdplast. Jättefin. Ser fram emot nästa läsårs kick off när alla har samma sorts väska. Fniss.
Vi borde baka pepparkakor, som fortfarande inte har blivit bakade, men vi orkar inte.
Äldsta sonen är på stan och handlar julklappar, yngsta sonen städar eftersom han vill ut i kväll och i morgon sticker vi till Jönköping. Dottern kollar på Bolibompa. Mannen kommer nog snart hem och vill ha middag och den är inte påbörjad ännu....
I dagens lucka; hello Kitty-stickers+60 små hjärtan till pyssel.
Dagens middag: pasta med spenat, tomat och ostsås. Tror jag...

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt med jullov!!!

Jag har ju varit föräldraledig i 2 v för inskolning så det känns som ett långt jullov i år.

Ha det bra!

Kram,
AnnaSv