måndag 29 december 2008

Bytt julklappar på Gekås




Jag har inte haft tid att uppdatera bloggen för jag har haft fullt upp att roa mig.




I lördagskväll kom kära vänner till oss och spöade oss i kortspel. Nja ett spel vann faktiskt jag. Det var så länge sedan vi träffades så det var så kul.




Jag skulle vilja ha en stor fest till våren och bjuda alla som jag känner och vill träffa. Kom på när jag skrev julkorten att det är alldeles för många vänner som jag inte hunnit med. (Jag utgår att de är i samma sits, eftersom de inte har hört av sig.) Hur lever vi egentligen? Vad är viktigt om vi sällan hinner med våra vänner? Kommer vi att finnas kvar för varandra när barnen är stora och utflugna och vi sitter ensamma på kvällar och helger? Nej, en stor fest med knytis skulle vara så kul. En fest för vänskapen.
Men men i lördags fick vi rå om våra kära vänner P och M. Härligt!
I går var vi hos faster och hennes familj på god middag och god tårta. Det är alltid så trevligt att träffas, kanske för att det inte blir så ofta.



Idag körde jag och mannen till Gekås i Ullared tur och retur och lämnade tillbaka julklappar som mannen skulle få men inte passade. Men vi handlade lite annat, ny taklampa till vårt sovrum, skrivbordslampa till äldsta sonen och sänglampa till honom också, en fin tröja till mannen, röda jeans till yngsta sonen (urtuffa!), t-shirts till dottern och någon tunika, vantar till mig och gingsen-tabletter i massor som är urbilligt på gekås jämfört med hälsokost/apotek. Det blev faktiskt en del saker till dotterns barnkalas och födelsedagspresenter till henne, fastän hon inte fyller förrän i februari. Men det ska ju inhandlas.
Dottern sover över hos bästa kompisen T. De ska ha filmkväll. Mysigt! Äldsta sonen är hos kompis på LAN och kommer hem i morgon, tror han, och yngsta sonen hänger med kompisarna. De var alla hos oss när vi kom hem i kväll men de stack när det blev Cityakuten på tvn.
Nu var det säsongsavslutning på Cityakuten. Mycket kort säsong. När de kommer tillbaka så är det de allra sista avsnitten någonsin. Snyft! Jag kommer knappt ihåg hur livet var före Cityakuten. I dagens avsnitt fick vi träffa gamla godingen dr Mark Green.
Idag blev det hämtmat: Thai

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Hej! VAd ska jag ha med mig? På festen alltså ;) VAr det mycket folk i Ullared? Kram

Anonym sa...

Hahaha, jag minns inte heller livet före Cityakuten. Jag har följt den serien hela tiden. Det är nog den enda serien som jag följt så.

Kram,
AnnaSv