fredag 28 november 2008

pyntardagen!

Mammas man har lyckats med att skicka foto på mejlen. Bra gjort! Naturligtvis vill jag stolt visa upp mina fina barn. Dottern brukar vara lätt att få med på bild medan det är mycket svårare att få med pojkarna. Men de vågar inte säga nej till mormor när hon vill ha foto på dem.
Nu är mina lektioner slut för denna vecka. Jag ska snabbt betala mina räkningar (jag kom ihåg att ta med dem till jobbet) innan jag åker och hämtar min dotter. Vi ska handla till tacosen i kväll och mossa till adventstaken. Sedan hade jag hoppats på ett fint fönsterputsarväder. Visserligen regnar det inte eller snöar, men det alldeles grått och disigt ute.


(på bilden yngsta sonen och kusinen M)

Denna helg kommer bara att gå till att vara med varandra under trevliga och kravlösa stunder. Vi ska inte plugga, jag ska inte rätta och mannen ska nog inte jobba (hans beredskap tar slut ikväll).

Vi ska hinna lussebullar, lussekatter och saffransgifflar. Om mannen hinner och har lust så ska han baka sin goda saffransbutterkaka. Jag har fått fin saffran direkt från Iran (av en gammal elev) så det ska bli spännande att använda den.


Barnen vill hinna med pepparkakor också, men det tror jag blir nästa helg. Annars är de slut till julafton.



(äldsta sonen)
Det blir i alla fall ingen promenad på stan på julskyltningen. Vi tycker det är så stökigt och bökigt. Alla är ute och trängs i kylan. Vi njuter av julstämingen en annan dag.
Jag hade hoppats på någon mysig julkonsert i någon kyrka men jag kan inte hitta någon till denna helg. Förr om jularna har ju yngsta sonen försett oss med julkonserter tack vare att han medverkade i en orkester via kulturskolan. Men han slutade med sin trombon i höstas för att hinna med alla krav från skolan.
Nu ska jag betala mina räkningar och sedan sticka hem. Tyvärr kan jag inte komma in på bloggen denna helg heller så: TREVLIG HELG!



2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Ta bort denna bild, du har inte frågat om det är okej för mig att lägga ut den