söndag 9 november 2008

Fars dag!

bilden lånad av knorrigt.com

När jag satt med svägerskan och åt god frukost på vårt b&b i Ullared väckte mina barn sin pappa med frukost och dottern hade gjort ett fint Lucia-tåg på dagis och sönerna gav en cd-skiva och en film.

Under tiden som jag åkte hem gick svägerskan in på Gekås igen. Hon lyckades att fynda idag igen. Jag hittade en fin jacka till mannen och tröjor, slipover, skjorta och t-shirts som han skulle få i julklapp. Jackan skulle han få med detsamma. Jag, glad i hågen, gav honom "presenten".....Den var för liten....suck! (då är det risk att alla julklappar också är för litet) Inget annat att göra än att låta han prova alla julklappar. ....för litet!

Som tur är kan man skicka tillbaka kläderna och få pengarna insatta på konto. Jag förlorar visserligen portokostnaden, men det blir ju billigare än att åka fram och tillbaka. Vet du någon som ska till Ullared inom en månad? I så fall kan jag kanske skicka med mina kläder...

I eftermiddags var vi hemma hos pappa på söndagsmiddag. Kyckling, potatis, grönsaker, sås och äpplemos. Äpplekaka med vaniljsås till efterrätt.

Nu har jag nattat dottern, packat upp alla varor från Gekås och tömt tvättmaskin och fyllt på. Snart ska jag hoppa i säng. Lång dag i morgon, jobb, brottning och födelsedagskalas hos svägerska och bror (sägerskan fyller ojämt).


1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

TACK för trevlig helg! Du trodde tröjan var för stor!?! Hm Men du (och jag) kunde ju ha den och du funderade jag på om den inte skulle vara lite för liten till min kära bror. Sån otur!! Men åk en söndag ;) Kram MAria