tisdag 11 november 2008

Mårten Gås

Ja vi hade ju mårten-middag i söndags så idag blev det fiskgryta med ris. Det var mannen som komponerade vid spisen och det blev mycket gott. I grytan fanns det alaska pollock, räkor, bläckfisk, crabstick, musslor, purjolök, lök, paprika, potatis, tomatpuré, fiskbuljong, ajvar, salt, peppar, paprika och curry. Ris och broccoli till. Mums!



Idag har mina elever varit mycket ordentliga och trevliga och jag har fått hålla trevliga lektioner. Sådana här dagar mår jag så bra och älskar mitt jobb.



Mannen kunde åka hem tidigt idag så vi hämtade dottern tillsammans, handlade lite och åkte hem. Ikväll blir det lugnt med Desperate houswifes och sedan sängen.







Måste rekommendera en mycket bra bok. Tusen strålande solar av Khaled Hosseini. Jag har läst Flyga drake med många klasser nu i flera år och det har alltid blivit succé, men jag tycker nog att Tusen strålade solar är bättre.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter spännande.
Den ska hamna på min "att läsa" lista.
Kram

Fotograferande Maria sa...

Hej NU vill jag hÖRA VAD NI GJORT SEN SIST ;) KRAM

Anonym sa...

Mmmmm.......vad gott det ser ut. Vilken duktig man du verkar ha. Lyckans ost!