tisdag 20 december 2016

På stan med dottern

Idag var jag mest arg på alla på jobb. Mina elever tog inte sitt ansvar och var förberedda till opponeringen som de skulle göra. Då faller ju hela idén. 1 grupp av 3 gjorde det så där ok men annars var det katastrof.

Mannen hämtade mig idag på jobb. Han har fixat sina julklappar och lite andra ärenden under dagen. Vi stannade till på ICA och beställde kött till annandagen och handlade lite till lax och blandfärs. När jag stod på ICA ringde dottern och sa att hennes telefon var inne hos rektorn. Hon hade svarat i telefonen på lektionen och de får inte ha sina telefoner i klassrummet, så den lämnades in till rektorn. Vi möttes där och hämtade ut den.

Dottern hade inte handlat sina julklappar och var lite stressad över  detta, så vi bestämde i går att hon och jag skulle gå på stan och leta reda på några klappar. Vi tog bussen ner till den julmysiga stan. Handlarna har smyckat träd och torg så fint.

Vi shoppade loss i 2 timmar och så var hennes julklappar inhandlade. Nöjda men trötta i fötterna tog vi bussen hem till mannen som hade torsken, äggsåsen och potatisen klar. Mums!

Nu har jag slagit mig ner i soffan och läst alla julkort som kommit i lådan.

I morgon väntar en lång arbetsdag till sedan är det julavslutning. Dottern har julavslutning i morgon. I morgon kommer mamma och Sven. Vi längtar!

Inga kommentarer: