tisdag 6 december 2016

Ätit ute på stan

Ikväll hämtade Doaa upp mig när hon slutade på jobb och vi åkte ner till Rosegarden och åt middag ihop. Vi fick 3 timmar med mycket prat. Doaa och mina vägar korsades när hon i augusti 2009 blev min elev. Hennes första klass i Sverige. Hon och hennes storebror gick i samma klass och sedan dess har vi umgåtts. Doaa är en sådan klok ung kvinna. Denna korta tid i Sverige har hon hunnit ta studenten, gift sig, fått två söner och om 4 månader är hon färdig kemi-ingenjör. Jag är så stolt över henne!

När jag om hem hade mannen och dottern precis levererat korv, ost och choklad till alla som handlat av henne. Nu var hon helt slut men hon är också så duktig. Jag är så stolt över henne också.

Mannen har också griljerat denna säsongs första skinka. Vi tycker om julskinka på mackan, så det brukar gå åt 2 skinkor på julen.

12 dagar kvar till jullov!

Inga kommentarer: