fredag 18 mars 2016

Påsklov

Solen skiner och det luktar vår!
Jag var iväg och bowlade med mina 3or i förmiddags. Vi bowlade i 1.5 timme sedan åt vi lunchbuffé. Vi hade det jättetrevligt och jag gjorde 6 strikes! Det har aldrig hänt förut. Jag var med i ett lag med två idrottskillar och vi vann mer än överlägset.  Så kul! Men nu är jag trött i tummen.
På mitt jobb hade påskharen varit på besök. Påskägget låg där och väntade i år också. Dottern blev mycket nöjd när jag tog hem det.
När jag kom hem skyndade jag mig att plocka in det jag handlat och sedan satte jag på kaffet och drack en god kopp på uteplatsen i solen. Barnen lekte på skolgården, deras lekljud är också ett säkert vårtecken.
Ä-sonen med flickvän kör rally i Afrikas öken idag. De är i Egypten på semester. Y-sonen kommer hem på tacos i kväll. Tyvärr jobbar hans flickvän.

Inga kommentarer: