lördag 5 mars 2016

Hål i öronen och kalas

I förmiddags var dagen inne för lillkusinen att använda sin doppresent hon fick av oss, hål i öronen. Jag, dottern, svägerska och storkusinen hängde med. Jag, dottern och svägerskan som supporters medan de andra två smyckade sina öron.

Två nöjda kusiner lämnade stället och vi firade med italiensk glass på en glassbar jag aldrig sett innan i stan. Supergod glass och jag fick 1 kula med två smaker.

Mamma och Sven var under tiden hos y-sonen och flickvännen och fikade.

När vi kom hem packade vi tradera-paketen och sedan kom ä-sonen med flickvän på spontanbesök. De stannade tills det var dags att åka till lillkusinens kalas.

17.30 var det kalas. Vi fick spagetti och köttfärssås, åh såå gott! Jag drack jättegott vin också. Måste komma ihåg vad det hette så jag kan köpa hem ett par flaskor. Till kaffet blev det susannabullar, kärleksmums och chokladtårta. Hela menyn hade 7-åringen komponerat själv.

Vi hade en supermysig kväll som vanligt när alla samlas. Jag mår så bra när alla mina barn är tillsammans med hela stora familjen. Underbart!

Inga kommentarer: