måndag 7 mars 2016

Födelsedag

Hurra hurra hurra idag fyller morfar Sven år!

Det har aldrig hänt att han varit hos när han fyller år så i år fick vi alla gratulera honom live. Han bjöd på god fisksoppa med vitlöksbröd. Ä-sonen med flickvän och lillkusin, storkusin och svägerska kom hit på soppa. Lite senare kom y-son med flickvän och åt tårta med oss,

Mysigt med spontanfest en måndagkväll och det bästa av allt var att jag slapp att laga mat.

Innan idag på jobb fick jag ett erbjudande om att bli handledare i läslyftet. Jag ska tänka på det till i morgon men jag tor att jag ska haka på det tåget för jag får en bra handledareutbildning.

Dottern hade studiedag idag och det hade lillkusinen också, så hon kom hit tidigt i morse. Mamma har varit på stan med flickorna. Sedan har de varit tillsammans hela dagen.

Dagens negativa överraskning var att hyresvärden stängde av vattnet idag mellan 08-14 och glömt att informera oss. Snopet, som tur var hann mamma duscha och dricka kaffe innan dess. Flickorna fick gå på toa på stan när de fikade.

Inga kommentarer: