söndag 27 mars 2016

Påskafton


Till lunch kom Paola, Mela, Melin, Ä-sonen med flickvän och Y-sonen och vi målade ägg. Jag tror att det är 20e året som vi firar påsk ihop. Därför var det extrakul att alla barnen kom i år. (de andra Simon och flickvännen till Y-sonen kom efter sina jobb).

I år stod äggpickarfinalen mellan Mela och dottern. Mela vann!

Vi åt lunch länge, drack lite kaffe sedan gick vi ut i solen och spelade kubb. Mannen som inte känner sig helt hundra vilade. Vi spelade 3 matcher och jag och mina barn var i ett lag och vi vann 2 matcher. Tillbaka hemma igen spelade vi HINT och då vann de andra.

Vi åt ugnstekt karré med ljummen potatissallad och rödbetssallad. Till efterrätt blev det blåbärspaj med vår hemmagjorda glass. Glassen blev jättegod. Den kommer vi göra fler gånger.

Vi snackade och hade det trevligt. Vid 22.30 började ungdomarna droppa av och vid 23 hade alla gått hem. Nu väntar disken på att bli diskad sedan hoppar jag i säng. Dottern håller mig sällskap och hjälper mig att röja det sista.

Jag är så tacksam över att få vara med mina närmaste och vi fick ha en bra dag ihop.

Inga kommentarer: