lördag 20 februari 2016

Mellomys med grannarna


Skönt med sovmorgon!

Mannen gjorde brunch, äggröra med bacon och vita bönor i tomatsås och rostad macka till oss. Ibland är det gott, annars är ju min havregröt helig på morgonen.

Jag har varit sjukt trött idag. Kanske jobbar mitt immunförsvar för fullt så att jag ska klara mig från dotterns och mannens virus. Jag och dottern var och handlade till måndagens kalas. Skönt att få det gjort. Sedan skulle vi ha bakat lite, städat mycket och gjort pajer till kvällen men jag blev helt utmattad likaså dottern så vi somnade i soffan.

Tur att grannarna kom in i kväll så vi ryckte upp oss lite. Dottern dammsög nedervåningen och dukade, mannen städade toa nere, handlade tomater som jag glömt och duschade och jag gjorde pajerna och salladen. Jag gjorde en tacopaj och en kycklingpaj. Båda blev jättegoda. Grannen kom in med vin och chips till mellon.

Vi åt alla tillsammans och bänkade oss sedan framför tvn till mellon. Ganska dåligt utbud denna lördag också. Det var trevligare att umgås med varandra.

Nu har mannen bäddat ner sig, grannarna gått hem, nja grannpojken är kvar uppe dottern, de håller på med wii och jag summerar dagen. Snart ska jag göra attgöra-listor till morgondagen och måndagen.

Inga kommentarer: