måndag 18 januari 2016

Studiedag


Idag har det varit studiedag på jobbet. Hälften av aktiviteterna var bra och resten inte så bra. Om det inte är givande blir det mest frustrerande och irriterande och då längtar jag bara därifrån eller att då tillbaka eleverna.

Lång dag var det också och snöigt när jag körde hem. Men jag och mannen kom till ICA och veckohandlade det lilla vi behövde för att klara oss till lördagen. 

Jag är så stolt över att bara handla mat och inget annat. Jag har hört flera som påpekat att vårfärger börjar komma i butikerna nu. Jag tittar inte ens. Dumt, då vill jag kanske bara ha. I vinterkylan vill jag ändå inte byta till tunnare kläder. Jag räknar med gå med mina stickade tröjor ända fram till april.

Vi måste få ihop 20 000kr till den siste april och det ska vi banne mig klara. (Men jag ska handla doppresent till Kalle som döps på lördag)

Y-sonen och flickvännen har nu gått i skidskola och åkt alldeles själva ner för blå/röd backe. De tyckte det var läskigt men kul och lite otäckt eftersom det gick så fort. Undrar hur mycket träningsvärk de har i morgon. 

Jag har träningsvärk i bröst och överarmsmuskler idag. Skönt!

Inga kommentarer: