onsdag 27 januari 2016

Bakat bullar

Onsdagar innebär lite sovmorgon. Vi åker hemifrån strax efter 8 i stället för 7. Härligt! Nu är det ljust efter 8 och det blir inte mörkt förrän efter 16.30. Härligt med längre dagar, nu önskar jag bara lite sol för dessa gråa dagar är så deprimerande.

Jobbet bjöd på trevlig klass och senare min odisciplinerade klass. De är en utmaning.

På väg hem var jag och mannen inom på ICA idag igen. Jag hade glömt lite grönsaker och apelsiner i går när jag handlade.

Hemma bänkade sig dottern och mannen framför handbollen i tv-soffan. Jag ställde mig i köket. Vi hade en färsk kyckling som skulle grillas innan den skulle delas upp i bulgursalladen. Jag preparerade den och ställde in den i ugnen.

När den stod i ugnen och gottade till sig satte jag igång med att baka till y-sonens flickvän som fyllde år i måndags men firar på lördag. Jag skulle baka kanelbullar men så fick jag för mig att jag skulle göra en plåt nutellabullar också. Svägerskan rekommenderade dem för ett tag sedan på sin blogg så jag kände mig lite wild and crazy. Hoppas flickvännen tycker om dem. Det gjorde dottern och jag, mannen föredrar fortfarande kanelbullarna.

När jag ändå var i gång satte jag igång en semlebulledeg och svängde ihop 30 släta bullar, några stora flest minibullar. Bra att ha i frysen.

Dottern kom in i köket och hjälpte till med middagen. Hon stekte upp aubergine, squasch och paprika, kokte bulgur. Vi blandade ihop allt med kycklingen, vitlöksklyftor, körsbärstomater, babyspenat och fetaost. Mmm så gott!

Nu pustar jag ut i soffan med nybakade bullar och kaffe och väntar på att sonen ska komma och hämta sina bullar.

Inga kommentarer: