söndag 17 januari 2016

Tränat!


Det har varit en mysig dag idag. Lugn och slapp men ändå är jag nöjd. All tvätt är tvättad, torr och inpackad i skåpen. Hemmet är städat och allt är så fint. Vi hade en så skön kväll i går med bror, svägerska och lillkusin. Vi åt god pizza, spelade Pippi-spelet och sedan kortspel till midnatt.

Idag sov vi länge. Dottern var uppe först, jag kom ner 2a vid 10.30 och mannen kom ner sist. Vi behövde visst sova. Vi har mest slappat, spelat kort tillsammans och klockan 15 kom grannfrun och hämtade mig. Hon lyckades få med mig till gymmet.

Mina ursäkter var slut och det var bara att följa med. Jag var väldigt osäker på hur det hela skulle gå men det gick över förväntan. Jag gick 19 minuter på löpbandet och sprang 1 minut, sedan körde jag det schemat spm jag hade för 1 år sedan då jag var nybörjare och det funkade överallt utom på 1 maskin som jag får sänka vikterna på tills nästa gång. Jag är så glad. Tänk att kroppen hängde med som den gjorde! Tack Anna för att du inte gav dig och iväg mig!

När jag kom hem och hade tagit hand om tvätten och duschat lagade jag middag. Lax i creme fraiche, med spenat med smält ost och tagiatelle. Mums!

Dottern diskade och kom med kaffet. Nu väntar jag på Morden i Midsumer, en perfekt helgavslutning. 

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Heja Malin!!!!! Nu kör du träning så det ryker! Kram / maria

Anonym sa...

Nu tar vi det som en vana att gå och träna! Det var kul att gå med dig!

Anna