måndag 4 januari 2016

Bullbak


Latemans dag igen. Åh så gott det är! Jag är född lat och jag älskar att bara göra ingenting.

Fast lite duktig har varit. Jag har bakat 150 bullar, 100 kanelbullar och 50 vaniljbullar. När jag bakade kom Anne och snackade av sig en stund och vi uppdaterade varandra sedan sist vi sågs. Hon fick med sig några bullar till Per.

Jag gick bort med 30 bullar till ä-sonen som fyller år på lördag och ska ha kaffe med fika-kalas. De hade redan städat bort julen. Om det inte hade varit sent nu hade jag också gjort det. Nu känner jag mig färdig med julmyset. I morgon är jag knappt hemma så då hinner jag inte ta bort den, så det får bli på torsdag eller fredag.

Dotterns lag vann en match och spelade oavgjort en match men de behövde vinna båda för att gå vidare i A slutspel, nu blev det B slutspel. Hon är glad ändå.

Inga kommentarer: