onsdag 16 december 2015

mitt i december

Onsdag redan! Oj nu är det snart jullov med julfirande och nyår och massor med mys.

Eleverna håller på att avsluta sina arbeten i nästan alla klasser. Det betyder lugn och ro för mig men sedan väller alla arbeten in. Men jag tänker inte ta hem arbeten över lovet.

I måndags var jag och mannen på Nova. Där sprang vi på dottern med bästis. De har för första gången tagit bussen dit själva. Coolt!

Jag och mannen fixade lite julklappar och handlade lite innan vi kom hem. Måndagkväll innebär innebandyträning, så mannen lämnade och hämtade denna kväll. Jag lagade mat i stället. Köttbullar i tomatsås med pasta. När dottern kom hem blev det avslutande delen på Ängelby, en mycket knepig serie.

I går var mannen och klippte sig medan jag var åter igen på Nova och fixade ett tryck på dotterns träningsoverall, fler julklappar, letade och fann engångsglöggmuggar till julafton, postade julkorten och handlade cheddarost, som är så gott på vörtbrödet.

Mannen och jag kom hem ungefär samtidigt och gjorde kycklinglevergryta till oss två medan dottern fick nuggets till riset.

Kvällen avslutades med ett avsnitt Morden i Midsumer. Lycka att det går två säsonger nu igen på olika kanaler, söndagar och tisdagar.

Idag har jag mest fikat på jobbet. Jag bjöd mina pre-elever på julskum, skumtomtar. Det hade de aldrig smakat förut. En fostran i svenskhet ;-)

Ikväll blev det löksoppa med cheddarmackor. Funderar på att göra Mozartskulor. I kväll är det sista avsnittet på Bonde söker fru.

Inga kommentarer: