tisdag 5 november 2013


Nu är vardagen på gång igen efter ett höstlov med mycket lathet. Vi har gjort minsta möjliga och det har varit så skönt.

Ja dottern har haft full upp. Hon gick bus eller godis med bästa vännen T. Dagen innan hade hon (och jag) fullt upp med att rulla upp hennes hår på sugrör och knyta ihop. Hon ville vara lockig i håret för hon skulle vara en scary doll. Vi rullade hår på sugrör i två timmar och sedan sov hon på dem. Inte nog med det. Vi var på IKEA dagen efter, före hennes utgång. Trots lite pinsamhetskänsla från henne så visade hon upp sin sugrörsfrisyr på IKEA. Köttbullarna på IKEA lockade såå mycket. 

Så här "fina" blev de. De var ute i 2 timmar och kom hem med en del godis men också en hel del bus ;). Dottern har förnyat sitt jag-äter-inte-godis-år med ett år till. Hon är nu inne på sitt 3 godisfria år. Men vi har kommit överens om att hon får 1 godisätardag i månaden. För detta får hon 1000kr på sitt konto efter ett avslutat år. Jag tycker hon är så förståndig. 

Jag och mannen har mest tittat på tv. Vi har boxat detta lov. 3 säsonger the Wire har vi slukat i oss. Mannen såg den serien 2009-10 när jag var sjukskriven och jag mest tittade på Grey´s Anatomy för jag tyckte inte the Wire var något för mig. Nu förstår jag varför. Den är verkligen komplicerad och det är många trådar att hålla ordning på men den är också spännande och bra. Dock inte alls så bra som Greys Anatomy, inte på långa vägar.

Ikväll ska jag med mina biovänner på bio och se Mig äger ingen. Vi har fått tag på förhandsvisningsbiljetter gratis. Jag har läst boken för 6 år sedan med mina tvåor. De tyckte boken var stark och de såg många igenkännande paralleller med flickan i handlingen och med sig själva. Inte för att mina elever har missbrukande föräldrar utan för att de kände igen sig i utanförskapet och inte vara som alla andra.

Inga kommentarer: