lördag 26 oktober 2013

fest, film och höstlov

I går hade vi halloweenfest på jobbet och jag snyggade till mig till fest. Hahaha, mina kolleger kände inte igen mig när jag kom in. Vi hade knytkalas och jag hade med mig en janssons frestelse. Vi åt gott och drack gott och sedan blev vi fredagskvällströtta, så vi hjälptes åt att ställa i ordning personalrummet och åkte hem. Vi 23 kom mannen och hämtade hem mig och mina kolleger som bodde åt mitt håll.

Dottern hade gjort vid mina naglar och de blev så fina!

Sedan förra inlägget har jag varit på två biobesök. Den ena filmen var Vi är bäst, Lukas Moodysons senaste film, om 13 åringar, 1983 men punken som intresse. Jag trodde jag skulle tycka om den för nostalgin eftersom jag själv var ungdom på 80-talet och dottern trodde hon skulle tycka om den för att det var om ungdomar. Men båda tyckte den var så där.

Den andra filmen såg jag med mina biovänner H och M och det var the Butler. Åh vilken bra film! Den hade så många bottnar och var så fint berättad om en så hemsk verklighet. Rasism, afrohat, inskräkthet, frigörelse och en bra historisk kartläggning. Gå och se den!


Mina äldsta och yngsta barn har höstlov nu och mannen har semster. Jag ska in och jobba måndag och tisdag sedan har jag också några dagar ledigt. Underbart! Vi har inget speciellt planerat men jag ska försöka minsta möjliga och bara njuta av ledigheten.

Ungdomarna som läser på Universitetet har inte lov. De får plugga på som vanligt men nu är det halvtid deras första termin.

Jo, vi har köpt spanienbiljetterna till nästa sommar. Tjoho! Det blir en sommar till med hela familjen. Längtar!

Inga kommentarer: