lördag 12 oktober 2013

veckan som gått

Det känns som livet går i precis samma spår äta, jobba, sova, äta, jobba sova... Jag vet att jag tjatar ofta om hur tiden rusar iväg. Jag vill stoppa tiden! Måste jag jobba halvtid för att hinna/orka känna efter och fånga stunden? Men då blir jag ju stressad över att pengarna inte går ihop. Ja ja med denna hastighet blir jag snart pensionär.... fattig men ledig. Då har jag tid med barnen men då är barnen i sina ekorrhjul och har inte tid med mig.

Kul inledning! Not!

Hösten är fortfarande så vacker och det är fortfarande varmt och soligt. 14-16° får man väl vara nöjd med.

Veckans höjdpunkt var att Greys Anatomy började i onsdags igen och med dubbelavsnitt. Underbart!



Denna helg är vi bilfria för lillebror behövde låna. Men det går om man inte har något speciellt planerat.

Idag träffade jag min barndomskompis Mia, som var i stan och hade en tidslucka. Vi har inte setts sedan mitt bröllop för drygt 21 år sedan. Märkligt att träffa någon efter så lång tid och ändå ha full upp att prata om allt som förr. Men vi har åldrats och precis när vi möttes kändes det som det var hennes mamma som kom. Hahaha, undrar vad hon tänkte.

Ikväll blev det hemmagjord pizza och nu väntar vi på Körslaget. Mannens idol, Carola, är med ikväll.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Usch fick en tanke... Ser jag ut som min mamma när jag kommer?! Kram