onsdag 27 november 2013

Stockholm


Det har varit full rulle hos mig. Förra veckan åkte jag på en 5-dagars tripp till huvudstaden. Jag bodde på hotell 2 nätter och hos mamma 2 nätter. Lite business och lite pleasure. Det var underbart att få gå och lägga sig i ett eget rum i en mjuk härlig säng, underbart att komma till en gigantisk frukostbuffé och kvällstid roade vi oss i Stockholmsvimlet. Nja roa oss... men det blev ett besök på Göta Lejon där vi såg Priscilla, öknens drottning. Björn Kjellman var fantastisk som kvinna. En rolig och underhållande föreställning.

Fredagkväll kom jag hem till mamma och S, vi hade en mysig kväll med god mat och mycket prat. Lördagen fortsatte med massor med prat det började vid frukost och fortsatte till förmiddagsfikat sedan tog vi en promenad i Gamla stan, med julmarknad och fika och mamma shoppade en fin vintermössa. Hemma igen skapade vi en underbar middag. Ankbröst, rödvinsås med klyftpotatis, kantareller och rödkål. MUMS!

Söndagen gick åt till att åka hem med tåget. Svägerskan var med på samma tåg så vi fick prata lite till kaffet. Brodern kom och hämtade oss. Skönt för mannen hade rest till Värnamo. Jag kom hem till 4 glada barn/ungdomar och vi hjälptes åt att göra lasagne och åt tillsammans. Sedan blev det tidigt i säng.

Igår var det begravning. Vackert men naturligtvis sorgligt. Skönt med en samling hemma hos Stina med god mat och alla fick vara tillsammans en stund i lite gladare toner efter den sorgliga ceremonin i kyrkan. Efteråt fick jag dundrande huvudvärk och orkade inget mer.

Inga kommentarer: