onsdag 20 november 2013

uppdatering

Oj oj oj vad mycket som har hänt sedan sist!

Sonen har slutat på LTH. Det var inte rätt utbildning tyckte han. så nu satsar han på att komma in på en annan utbildning till nästa höst. I går var han på arbetsförmedlingen och nu är han arbetssökande. Någon som behöver mattehjälp? Hör av er i så fall. Han är superduktig och pedagogisk.

Sverige är inte med till fotbolls VM.

Jag och svägerskan har varit på vår årliga Ullaredsweekend. Nu är julklapparna inhandlade till de flesta. I år bodde vi på det nya hotellet i Ullared som ligger på Ge-Kås-området. Ett fint hotell och vi fick ett fint hörnrum på 4:de våningen. Från fönstret kunde vi se när kön avtog och vi kunde gå iväg och shoppa mera. (Det är inte våra kassar som jag poserar framför. Det kom in ett sällskap på 3 som fyllde hela hallen med påsar så jag frågade om vi fick ta en bild och skicka hem till våra män. Men de gick inte på den lätta ;))

Vi kom dit redan på fredagen. Jag hann gå och shoppa 2,5 timmar före min svägerska kom så jag var nästan klar. Ändå var jag där flera timmar på lördagen och någon timme på söndagen.


Rummet var stort och eftersom vi hade ett hörnrum hade vi fönster på flera sidor. De var dessutom vinklade så man fick lite känsla av att bo i ett tornrum. Häftigt. Det serverades en dålig frukost så vi gick över gatan till Harry´s där det serverades frukostbuffé.

Lördagen hade katastrofkö till närmare kl 14, så vi satt på rummet och slog in alla adventskalenderpaket och andra paket som vi hade inhandlat. Så skönt att få det gjort. När kön var slut gick vi in och shoppade mera. Lördagkvällen åt vi också på Harry´s då de serverade en höstbuffé som också var prisvärd.

Det är en mysig helg vi har. Min svägerska är som min syster. Jag är så tacksam över att ha henne.


Lite sorgligt är det allt att skiljas åt. Vi hann med en liten fika i sportbaren innan vi for hemåt i olika väderstreck.

I går var mannen och jag på Malmö opera och såg Miss Saigon. Såå bra! Helt underbar. En fantastisk ensamble och fantastiska scener och koreografi. Har ni möjlighet att se den, se den.

Li-Tong Hsu och Philip Hjalmelid spelade huvudrollskaraktärerna och de sjöng såå bra. Li-Tong kunde inte ett ord svenska när hon fick rollen men det hördes inte alls i uttalet. Hon sjöng på mycket bra svenska.

Det var många dansare som också gjorde ett enastående jobb och Dan Ekborg hade också en framträdande roll som han gjorde bra.

Helt fantastiskt! Jag skulle kunna se den igen.


Idag efter jobb åker jag till Stockholm och stannar till söndag.

Inga kommentarer: