lördag 10 september 2011

Helg igen!

Tiden bara rusar fram, nu är det redan helg igen. Veckans vardagar har mest gått ut på att orka med och så blir det helt plötsligt helg igen. Tid att andas, tid att göra klart och tid att vara social.

I går kväll var vi hos sköna H och hennes man tillsammans med hela goa dagisgänget. Som vanligt hade vi en härlig kväll med mycket av det goda.

Helgen kommer vara lugn. De vanliga helgsysslorna kommer att göras men annars kommer här bli väldigt slappt. Härligt!

Jag är såå besvärad i mina ögon. Det verkar bli en lång följetång. De kliar, svider, rispar, rinner, grusar, klibbar, svullnar och irriterar hela tiden. Huden runt ögonen är sliten för allt gnuggande och kliande. Jag har köpt nya dunder salvor till huden runt ögonen, ögondroppar, flera sorter, allergi medicin och vanlig ögontvätt. Inget hjälper. De har varit besvärligt nu i 2-3 månader och det verkar som detta kommer ta ett tag innan det ger med sig. Jag har börjat ta omega-3 tabletter för de kanske kan tillföra mer olja i min tårvätska inifrån. Jag får väl höra med min optiker vad hon rekommenderar. Jag borde nog besöka en ögonläkare också.

Jag har kunnat stå ut med det länge men nu börjar det kännas jobbigt. Jag ser suddigt och det påverkar mig i många situationer som i trafiken, på jobbet och när jag läser. Jag känner mig ful när jag ser min slitna hud och därför blivit rynkig runt ögonen och småsåren svider.

Nej nu blev det gnälligt! Skärpning Malin! Nu ska jag hänga en tvätt.

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Hej kära svägerska ! Din privat optiker sa ju att det var den där åldern?!? Kram

Anonym sa...

WOW! Det var ju verkligen en uppmuntrande kommentar från "Fotograferande fembarnsmamman". Hyggligt! NOT!