onsdag 21 september 2011

Blir bättre


Jag är hemma denna vecka för att jag mår allmänt kass för att ögonen är så besvärliga.

Visst kan jag gå till lektionssalarna, visst kan jag prata, visst kan jag skriva på tavlan men jag har svårt för att läsa och jag känner mig oerhört obekväm och är påverkad av att mina ögonen klibbar ihop hela tiden, rinner och kliar. Så jag tog beslutet att stanna hemma och ta hand om mig.

I måndags var jag på vårdcentralen men fick inte träffa min egen doktor eftersom han var ledig denna vecka utan i stället en stressad ersättare. Han sa direkt efter att ha tittat på mina ögon på håll i 2 sekunder att det är allergi. Jag är tveksam för jaghar haft problem med ögonen sedan sista veckan i juni och jag har haft massor med allergimedicin i kroppen hela tiden.

Jag fick fyrdubbel dos av antihistamin och ögondroppar med antibiotika i som ska droppas i 4 gånger om dagen. Jag fick också lämna ett blodprov för att bekräfta/dementera allergi. På fredag ska jag ringa och höra resultatet.

Idag mår jag nog lite bättre. Ögonen rinner inte hela tiden och varklumparna har nog minskat lite i omfång. Jag ser inte suddigt hela tiden. Men det kliar fortfarande jättemycket. Om det är allergi undrar jag ju vad jag är allergisk mot?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken bild...! haha
Men modigt att du visar...

Anonym sa...

Vadå "haha"? Det är världens finaste ögon.