måndag 23 mars 2009

och så var det vardag igen...

Helgen gick som väntat alldeles för snabbt.

Fest fredagkväll var intensivt men kul. Var hemma strax efter 2 med alldeles för mycket i vin innanför blusen....

Lördagen blev seg. Jag vaknade inte till liv förrän på eftermiddagen efter det att mannen hade städat och vi var och handlade.

Lördagkväll blev lugn med god lövbiffmiddag tillsammans med barnen. Landade i soffan lagom till Robinson. Jag tycker mycket om den serien men första avsnittet blev lite platt. Fast det brukar bli bättre när man kommer in i serien.

Söndagen startade med träning. Härligt! Efter duschen åkte vi hela släkten till min faster och farbror och firade födelsedag. God potatisgratäng och rostbiff och kladdkaka till kaffet.

Ja och så bestod helgen av en massa tvättande. Förstår inte hur vi kan få ihop så mycket tvätt på en vecka. Samma plagg som åker upp på tvättlinorna varje helg. Vilket evighetsarbete! Nästa helg har jag samlat på mig en jättehög till strykningen....Blä!

Ha en skön måndag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tvätten förstår jag inte heller. Korgarna är fulla dagen efter man har varit duktig och tvättat undan allt. Detta bara för att pojkarna har städat rummet eller råkat packa upp några träningsväskor. Suck!
Strykningen har jag i alla fall minimerat ordentligt.
Tips: Lär upp pojkarna att stryka så att du får lite hjälp!!!
Kram ;)

Anonym sa...

Ett tips, strunta i strykningen. Det gör jag :)

malin sa...

Helena: Det värsta är att pojkarnas plagg har jag slutat stryka eftrsom de kände att snart kommer de får ta över den sysslan och då sa de att de inte ville ha strukna t-shirts.

Anna; Det skulle vara skönt men jag kan väl inte låta min man gå till jobbet och se ut som en slashas? Han diskar var dag och jag stryker var tredje vecka.