söndag 15 februari 2009

söndagkväll och leeedig

Får låna sonens dator en stund. Svårt att inte ha sin egen dator med sina egna inställningar. Och jag som har så mycket i mina favoriter.

Pratade med min svägerska tidigare i dag och hon trodde att ett trasigt moderkort i en laptop går på 4-5 tusen!!! Någon som vet säkert? Jag har inte råd att laga en dator för så mycket. Pest! Om ni undrar över bilden så ficka jag den av svägerskan. Hon och brorsan ska ha barn om 4 veckor och jag har handlat lite till lillkusinen. Hon fotograferade allt och skickade bilden som hon ville jag skulle sätta in i bloggen. Jag tyckte det var så kul att få shoppa babykläder igen. Nästa storlek vet jag vilket kön det är på kusinen, så då kan jag frossa ännu mer i specifika flick- eller pojkkläder.

Jag har virkat färdigt min sjal idag. Dottern (alla förresten i familjen) är så stolt över mig och imponerade. Tänk att jag hade en dold talang som låg gömd någonstans. Jag har inte satt på fransarna ännu, så det får jag pyssla med i morgonkväll.

Annars har helgen varit lugn. Städat, tvättat och handlat till veckan som vanligt på lördagen. I går blev det lasange med sallad och ett, nej två glas rött.

Idag kom bästa vännen P:s bror hit med sin dotter E 7 år. de flyttar in i vårt område denna vecka. E stannade kvar här och flickorna hade jättekul ihop.

Dagens middag; spätta i ugn med potatismos, broccoli och morötter. Varma mackor till de som orkade på kvällen.

I morgon ska vi baka 100 kanelbullar, någon kaka till kalaset och tårtbotten.

Inga kommentarer: