måndag 2 februari 2009

längtar till våren

Jag letar och letar efter tecken på vårens ankomst. Än har jag inte hittat något. Men nu är det åtminstone ljust när jag kliver ur bilen på jobbet, dvs 7.50. Jag längtar efter vårblommorna, solens värme och när det kliar under mössan för att det är för varmt att ha den på. Men jag vet också att vintern brukar komma på riktigt i slutet på februari där jag bor så jag får väl tåla mig någon månad till.

Idag ska jag jobba länge, till 20.00. Vi har öppethus för föräldrarna så att de får möjlighet att prata med oss lärare utan att det ska vara föräldramöte eller utvecklingssamtal. Då brukar man ju bara träffa mentorerna men nu så står vi till förfogande om det finns någon undrande eller nyfiken förälder. Jag tror inte att det kommer komma så många föräldrar men jag måste ju vara på plats och jag kan ju förbereda hela veckans lektioner.

Idag är det vägning på vv. Jag ska inte gå dit. Nästa vecka tror jag det är sista gången på jobbet och då ska jag gå dit, sedan ska jag fortsätta i min lokala grupp och betala för detta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Såg första vårtecknet i onsdags!!!!
En liten snödroppe hade tittat upp i grannens rabatt, den höll på att öppna sig.
Kram