onsdag 4 februari 2009

packa väskan



Ikväll ska vi packa resväskan. CD-pelare, Fia med knuff-spel, dvd-filmer, mjukis är viktigt. Kläder är ju också bra. Något mer? Spännande spännande! Dottern har fullt med fjärilar i magen när hon tänker på sin stundade resa till mormor och morfar S i huvudstaden. Med skräckblandad förtjusning berättar hon för alla att hon ska få flyga själv och få sitta längst fram. Det råder ingen tvekan om att hon vet att hon kommer ha det hur roligt och bra som helst men hon bekymrar sig lite över att hon kommer att längta efter mig. Jag har berättat att så kommer det att bli och det är också lite mysigt. Hon vet att jag/vi kommer längta efter henne. Men vi kom fram till att jag ska ringa varje kväll.

Idag har min rektor varit på min lektion och tittat på min undervisning. Han valde inte att komma till min egen klass där det går framåt men i små små pyttesteg. De hade inte fixat att rutinen rubbades. Nu fungerar det nästan i den klassen men vi kan inte pusta ut ännu. I stället kom han till mina ettor. De är så lugna och trevliga så balansen blev bra när vi nu frossar i vampyrhändelser.

Nu ska jag hämta upp en traderavinst på väg hem från arbetet. Sonen hämtar dottern så jag jobbar länge idag.

Kalops, potatis och rödbetor till middag ikväll. Kalopsen gjorde jag i gårkväll.

I

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Jag har en utmaning till dig i min blogg. Jag blir jätteglad om du antar den! Kram / Maria
www.mariasdagbok.blogspot.com