lördag 16 juni 2018

Träning och böcker

Förutom att gå på fester så jobbar jag på att komma i ännu bättre form.

Jag tränar 3-4 gånger i veckan. Jag tycker om att på på powerpass och boxpass. Grannfrun och jag boxas på tisdagarna. Det är kul. Vi har hållit på sedan sen höst. Vi har blivit tekniskt duktigare och starkare.

Jag tränar med min PT några pass i månaden. Jag behöver henne inte för att hålla igång lägre men hon ger mig fortfarande mycket inspiration och det är så kul att träna med henne. Hon och jag har ju en utmaning den 18e augusti. Så jag har något att sträva mot. Det får inte bli en latesommar vad gäller träning. Jag kommer behöva henne efter min operation, då jag behöver stöd att komma igång igen. Så jag är trygg med behålla henne ett tag till.

Nyss klarade jag ett mål att lyfta min egen kroppsvikt i marklyft. Check på den!

Tack vare bokklubbarna håller jag igång läsandet. Jag har läst:


En fantastisk berättelse om en kvinna som trillar så illa på gymmet och slår i huvudet och när hon vaknar har hon tappat minnet på de 10 senaste åren. Hon tror att hon är 29 och väntar sitt första barn, men är 39 år, 3 barnsmamma och ska skiljas. Allt nystas upp och det är en mycket trevlig berättelse att följa.


Finna sig av Agnes Lidbeck var lättläst. Sorglig skildring av ett kvinnoporträtt men ändå på något sätt fängslande. Vackert språk. Läsvärd.

Bea Uusmas bok Expeditonen Min kärlekshistoria, var underbar. Också snabbläst men såå intressant. Jag kommer absolut besöka Andrémusséet i Gränna vid tillfälle.


Boken jag ska börja på nu är Den yttersa lyckans ministerium Av Arundhati Roy. Hon som skrev De små tingens gud. Den finns inte att lyssna på så den får jag bita i på gammalt traditionellt sätt. Det tar lite emot för det är så lätt att lapa i sig böcker i solen i solstolen, i mörkret i sängen innan jag somnar eller när jag håller på med något annat med händerna, när man har boken i öronen.

Inga kommentarer: