lördag 16 juni 2018

14e juni: Max student

 Nu var det dags för fina brorsonen Max student. Det är ju ändå mest speciellt när det är kusinerna eller ens egna barn som tar studenten. Min dag startade med "Den blomstertid nu kommer" i kyrkan, då vi hade avslutning på jobbet. Mina fina avgångselever kom fram till mig på kyrkbacken efteråt och tackade mig för 3 fina år med tal, lovord och massor med kramar. Jag var så rörd och uppfylld med stolthet och glädje. Hela dagen fortsatte med samma glädje och stolthet. Svägerskan skickade bilder på sonen från morgonen och utsparken.

Vi andra i familjen åkte direkt till hemmet där festen var. Fast jag hämtade maten på cateringfirman innan dess.

Det blev en fantastisk fest och Max var så fin och han var så glad! Vi var så stolta allihop över våran Max. Bror och svägerska hade gjort så fin med stort tält i trädgården och vi klarade oss från regnet ända till 21.30-tiden då det kom lite regn. Men då öppnade Max alla presenter och alla hade gått in då. Denna dag blir också ett minne för livet.

Inga kommentarer: