tisdag 21 juli 2015

Ullared och Gullbranna


I går steg jag och dottern upp klockan sex, åt frukost och sedan satte vi oss i bilen och körde/åkte till Ullared. Vi var framme 8.30. Det var lugnt, vi fick parkering utan problem och det var ingen kö in. Vi tänkte inte stanna länge. Vi skulle bara in och kolla lite på roliga saker som smink, kläder, träningssaker och iPad/iPhone-saker.

Vi tog det lugnt. Både jag och dotter hittar överallt och vi var strukturerade. Först smink och håret, sedan morgonkaffe men fralla. Vi åkte upp till ungdomskläderna och hittade vinterjacka och träningskläder till dottern, åkte ner där vi delade på oss. Hon åkte ber till sport och fritid medan jag gick på dam och provade bh. Vi återförenades och tittade på mera kläder ihop, sedan gick dottern till hemelektronik och jag plockade engångssaker till min kräftskiva/50års-kalas. Vi åt lunch, sallad i salladsbaren sedan tog vi det sista i heminredningen och betalade och åkte till svägerska och kusiner i Gullbranna. 5 timmar tillbringande vi på Gekås, fast det kändes inte så lång tid.

På campingen var det uppehåll och lite skönt i solen. Vi fikade, pratade, grillade, gick tipspromenad, åt glass/våffla. Vi fick skynda tillbaka till husvagnen klockan 20 för min bror med familj var på Liseberg och satt i publiken på "Allsång med Lotta" så vi var ju tvungna att se efter om de var med på tv. Min bror var med 1 sekund. Jag missade men Maria såg.

Tonåringarna var på tonårskul och kom hem strax efter 12. Vi gick och borstade tänderna och gick och lade oss.




Vi vaknade till ljudet av regn på taket. Regnet kom och gick hela förmiddagen, så efter en lång mysig frukost i förtältet (med gasolvärme) väckte vi tonåringarna och åkte in till Halmstad. Kusin Emma kom från Göteborg så vi hängde med henne. Vi åt god lunch på Lotus, asiatisk buffé. Jag betalade för barn och dottern gick för vuxen. Hahaha ombytta roller.



Mannen tog en bild på mig och svägerskan förra året och vi var såå stora på den bilden. Vi tog en ny bild och skickade till honom nu när vi tillsammans väger 1 människa mindre. Nu sken solen i Halmstad och det gjorde den hela vägen hem till Lund också.

Hemma kom y-sonen och flickvännen förbi och de tittade på alla Gekås-fynd och de fick handdukar som jag köpt till dem.

Nu är det "Morden i Midsomer" sommarklassiker!

Inga kommentarer: