måndag 27 juli 2015

Måndag och vardag

I går kom Sandra och hälsade på. Kul! Vi lyckades att övertala henne att stanna över natten, dotterns rum stor ju tomt.

Mannen ville till Glorias för att titta på fotboll och vi följde med för att sitta och prata och så åt vi middag där. Det var länge sedan jag var där. Tidigt 90-tal hängde man där ofta.
Flickvännen slutade jobba vid 18.30 så hon anslöt sig till oss och tog en öl. Så trevligt att ha sällskap av ungdomarna trots att våra egna ungdomar inte var med.

Hemma softade jag och Sandra och tittade på Beck.

Rosorna fick vi av Sandra för att vi firat bröllopsdag. Så gulligt! ♡

Idag satt vi länge vid frukostbordet och pratade innan jag körde henne till stationen.

Jag har reviderat mina att-göra -listor eftersom jag inte gjort ett dugg ännu. Jag är fortfarande back på dagens schema men jag har tvättat, planerat middagar till veckan, skrivit handlelistor, betalt räkningarna, ringt samtal med lång kö, pratat med dottern, storhandlat och nu är maten färdig och jag undrar när mannen tänker komma hem. Kvar har jag baka+ måla. Kanske jag skjuter på det.

Inga kommentarer: