tisdag 28 juli 2015

tisdagsbak


Idag har jag kommit igång och bakat till min fest. Än så länge har det blivit 4 kladdkakor, en långpanna med nougatrutor och en långpanna med seg vinbärskaka. Jag kommer att baka allt glutenfritt och laktosfritt. Vinbärskakan hade egentligen hallon i receptet men jag har ju vinbär på uteplatsen så det fick bli vinbär. Jag har smakat en hörna och den var såå god.

Jag har mest stått i köket och vispat smet, diskat bunkar och stoppat in kakor i frysen. 

Idag fyller älskade bror år men han vill inte fira, men vi ses på söndag.

Ikväll blir det torskrygg med knaperstekt bacon och kantareller. Dottern tycker inte om torsk så vi får passa på när hon inte är hemma. Men i morgon kommer hon hem. Längtar!

Mormor skickade en bild från kantarell och blåbärsskogen.


Inga kommentarer: