fredag 31 oktober 2014

Halloween, Blå Planet, sprucket ögonbryn


Kusinerna och svägerskan från Jönköping har åkt hem efter 2 roliga dagar. Innan de åkte så hann de göra en pumpalykta. Nu är godisskålen fylld så nu kan de hemska ungarna ringa på.

Igår hade vi en fantastisk dag i Köpenhamn. Vi tog tåg och metro till Blå Planet, akvariumet i Köpenhamn. Fantastiska fiskar och vi hann med fika där också.
Därefter tog vi metron in till Kongens nytorv och hamnade inne i Magasin de Nord. Jag köpte en underbar parfym. Sí, från Armani. Så olikt mig att köpa parfym men den passade verkligen mig.

Barnen käkade god pasta och pizza och vi satt under värmare ute mitt på Ströget. Otroligt att sitta ute och äta näst sista dagen i oktober. Vi gick Ströget upp till huvudbangården. Barnen ville gå in i alla leksaksaffärer, Disney store och lego-butiker. Vi shopade lite på Tiger innan vi tog tåget hem. 

Vi skulle åka hem till alla ungdomar och till mannen som väntade med färdiga tacos. Vi ser vår buss komma precis när vi har 40 m till busshållsplatsen. Vi skulle bara över övergångsstället så var vi nästan framme. Bussen som skulle sakta in för att lämna oss förträde eftersom vi är på övergångsstället. I stället gasar bussen på och jag/vi höll på att bli överkörda. Jag bromsar in men snubblar på en ojämn marksten och faller huvudstupa fram och slår i ansiktet i trottoarkanten, så ögonbrynet spricker och glasögonen går sönder, klockarmbandet blir skevt och hela jag blev smutsig. Blodet rann som bara den och Maria letade i väskan efter servetter. Hon hittade en binda som jag använde som tryckförband. Blind, som jag är utan glasögon, och blodet rinnande ner över ansiktet och stödjande på min svägerska gick vi på bussen. Jag såg nog ut som vilken halloween-firare som helst.

Dottern var såå arg på busschauffören så hon ringde och klagade på skånetrafiken. Så modig tjej! 

Vi var alla lite skakiga och jag kände mig mörbultad. 

I dag har jag ont i knäna, i vänster axel, handflator och ögat har fått en snygg blåtira.

Ikväll är alla mina barn hemma och vi ska ha fredagsmys ihop. Dottern har fixat till sig lite när hon ska öppna till alla Bus eller godis-ungar.




Inga kommentarer: