söndag 19 oktober 2014

Söndag, innemys

Söndag och regnet öser ner hela dagen. Jag är såå glad över att vi inte har en källare just nu. Fler och fler har översvämningar, tycker jag.

Det är perfekt väder till att vara inomhus och tända stearinljus och krypa upp i soffan och läsa en bra bok. Vi har inte riktigt hunnit dit än idag men dagen är ju inte slut ännu.

Vi har varit med dottern och hejat på hennes lag som vann. Det var en mycket rolig match med högt tempo men bra energi. Kul!

Jag och mannen hann också in till grannstaden för att hämta ett Traderafynd, som jag vann igår. Första julklappen fixad!

Nu fixar mannen i dotterns rum. En hylla och en sänglampa ska upp.

Jag har bakat en äpplesockerkaka till familjen och nu står potatisgratängen i ugnen för att gotta till sig. Jag har nått min målvikt nu och äter lite, håller mig under 1000 kacl/dagen men jag tänker inte äta idag. Kör hela nästa vecka också med pulver, sedan kombinerar jag mat/pulver den sista veckan före operation.

I går var vi iväg och lämnade våra stora palmer på växthotell. Det finns ett par som har köpt sig ett trädgårdsmästeri och satsar på att hjälpa oss som inte har plats till våra uteväxter inne under vintern. Så bra idé! Nu står de där med andra växter och blir omskötta tills det är dags att hämta ut dem till våren.

Jag och mannen var också på ett inomhusloppis. Jag älskar loppisar men gjorde inga loppisfynd igår.

Igårkväll började också Så mycket bättre. Det är ett program som  jag tycker om.

Inga kommentarer: