måndag 27 oktober 2014

Äntligen höstlov!

Jag är såå stressad nu. Jag har såå mycket kvar att göra innan jag kan sjukskriva mig och fokusera bara på mig själv.. Nu är det 9 dagar var till operation!

Förra veckan var fullspäckad. Jag har gjort klart allt material och alla planeringar till alla mina klasser så min vikarie bara kan gå efter planering och hämta vanligt material. Jag kommer ev bli sjukskriven i 4 veckor så då hinner eleverna göra en del.

Jag jobbade så länge alla dagar i förra veckan. Jag lyckades dessutom få till en hel del utvecklingssamtal men jag har några kvar till december.

Jag var dessutom på teater 2 (!!) gånger med olika klasser och olika föreställningar. Båda på stadsteatern Hipp men helt olika uppsättningar. Vilja väl var den första föreställningen och den var nytänkande, tankeväckande och fräck.

Den andra var på kvällen med 3orna. Det var Amadeus som höll på i 3 timmar och skådespelarna var fantastiska men de krävde en hel del av publiken. Mycket monolog och för lite Mozarts musik men absolut sevärd.


I helgen var det innebandymatch i Simrishamn och de mötte flickor 99 med två flickor födda 98 i laget. Oj det är skillnad på att vara 12 och 16. Men våra flickor spelade jättebra. 0-0 i första perioden, 1-2 till oss efter andra perioden men i tredje perioden var flickorna trötta och det blev två mål till till hemmalaget. Men våra flickor gjorde såå bra match.

Idag har jag jobbat med de sista förberedelserna till min vikarie. Idag träffade jag hennes också så det känns bra. Nu har jag massor med rättningsarbete med mig hem, som jag helst vill ha gjort klart till onsdag nästa vecka.

Jag har bara operationen i huvudet. Jag är nervös inför den. Önskar att jag visste hur jag kommer att må veckorna efter. Gör jag rätt? Gör jag farligt för min kropp? Åh vad jag oroar mig. Mannen jobbar när jag opereras och det känns inte heller tryggt. Men jag förstår att han inte kan ta ledigt. Han har fixat så min bror lämnar och pappa med fru hämtar. Det känns ändå jättebra.

Jag behöver några dagar ledigt så jag kan samla mig och orka med de andra i familjen. Dottern är hos storebror med flickvän sedan igår kväll och vi ska hämta henne i morgon eftermiddag. Mysigt att vara hos brorsan!

Inga kommentarer: