lördag 9 augusti 2014

snart är sommarlovet slut...

men jag vägrar att deppa ihop. Trots allt är det flera sommarfester kvar och så kan hösten bli hur bra som helst.

Jag tänkte jag skulle bli lite duktigare denna månad på bloggandet, fast än är det inte för sent.


Förra vecka blev det några baddagar, grillkvällar och vi har tagit oss i kragen att bjuda hit grannarna en kväll andra vänner en annan kväll. Sommartid brukar vi bjuda hem våra vänner för då får vi plats. Vinterhalvåret får vi trängas så mycket och det känns inte lika lätt att ha gäster. Men denna sommar har vi varit dåliga på att bjuda. Vi har inte haft tid. Familjen har prioriterats denna sommar. Inte bara kärnfamiljen utan alla i familjen runtomkring oss. 

Förra helgen slutade med ett praktåskväder med massor med blixtar. Vackert och efter det blev vädret normalt sommarväder, dvs 21°-24°. 

Jag var också på jobbet ett tillfälle. Sorgligt! Komvux-lärarna hade börjat med glädjen mellan väggarna fanns inte. Hoppas det känns bättre på måndag när alla mina kolleger kommer. Mitt arbetslag träffades en kväll förra veckan och vi hade fantastiskt kul ihop. Därefter träffade jag en kär vän och kollega som fyllt 50 i sommar. Vi fikade i 3,5 timmar och tiden bara rusade fram. Vi pratade om allt viktigt i livet och dessutom har hon varit med familjen i New York denna sommar. Så roligt att höra om det. Det är min dröm att få komma dit. Jag hoppas på att få komma dit med ett gäng väninnor om 2 år.

Denna vecka jobbade flickvännen sitt sista pass på sjukhuset. Hon har jobbat 8 veckor och har 1 vecka ledigt nu innan folkhögskolan börjar. Hon och ä-sonen har varit på IKEA i veckan och handlat till sitt bo. Vi var också allihop i Ullared i torsdags och shoppade loss. Jag trodde aldrig jag skulle få se min son vara glad över att fynda billigt diskmedel och rengöringsmedel. De handlade mycket vettigt till sitt bo, så snart är de redo för att flytta. Nästa lördag närmare bestämt. Både sorgligt och skönt för mig men roligt för dem.

Resväskan är min!

I sommar har dottern läst "Förr eller senare exploderar jag" av John Green. Hon tyckte den var så bra och ville att jag skulle läsa den, vilket jag gjorde. En underbar bok om kärlek, livet men också sjukdom döden. Oj vad jag grät.

Idag var vi och såg filmen. Faktiskt tyckte jag för ovanlighets skull att filmen var bättre än boken. En vacker film. Se den!

Inga kommentarer: