söndag 20 januari 2013

snart slut på denna helg



Veckan har rusat fram som det alltid gör. Mycket har hänt och ändå inget.

Mannen åkte tillbaka till Kosovo, snön kom till oss men bara så det täcker marken, kylan kom och tänker stanna nästa vecka också. Jag fick en iPad av min chef. Vi ska prova med en klass som uteslutande ska prova att klara all undervisning och skolarbete med iPaden i stället för Macen. Vi ska prova i 3 månader och sedan utvärdera. Denna vecka har alla i familjen hängt över paddan och Quizkampen har pågått för fullt. Nu fick jag köpa Quizkampen till mina söners mobiler så vi kan tävla mot varandra. Bara denna helg har vi blivit mer allmänbildade.

Jag har jobbat sent varje dag denna vecka, för jag valde att vara ledig hela jullovet och veckan för sonens fest, så då hade jag ett berg att rätta. Men jag hann. Omdömena skulle vara inne senast klockan 15 i fredags. Skönt!

Vi hade inget planerat denna helg. Det behövde vi. En lugn helg med mycket vila, film, mys och fika tillsammans. Jag och dottern klädde dock på oss i morse och åkte till IKEA. Hennes gamla skrivbordsstol har gjort sitt och nu fick hon prova ut en ny stol. Det blev en svart och vit Torbjörn. Jag köpte nya lakan till ä-sonen och så massor med servetter så klart.

På vägen hem stannade vi på macken och tvättade bilen, tankade och fyllde på spolarvätska.

Hemma gjorde vi fastlagsbullar och fikade.

Inga kommentarer: